info lessen

 

 

 

© 2015 Maniyoga.be Hoogboomsteenweg 54 2950 Kapellen BE 0508.355.323

Het zijn individuele lessen, géén 10 lessen reeksen. Je kan ten alle tijden mee inpikken.

Alle lessen duren 1 uur behalve de dynamische Yoga duurt 1u15 Minuten.

Alles wat we nodig hebben is aanwezig, matten, blokken, straps, dekens en oogdoekjes.

 

Reservatie per sms (0497/23.82.14) of per mail (info@maniyoga.be)

YOGA is één van de krachtigste methoden om je lichaam en geest te reinigen en optimaal te kunnen laten functioneren. Je leert hoe je aanwezig bent in het nu en je krijgt inzicht in het kijken en voelen van je lichaam zonder te oordelen. Zo helpt yoga je lichaam te herstellen. Je leert in de lessen completer te ademen. Je werkt aan de juiste techniek en oplijning in de houdingen. Tijdens het beoefenen van de asana’s (houdingen) en pranayama’s (ademtechnieken) observeer je met aandacht wat er in het lichaam gebeurt. Soms houden we een houding langer aan en geven ruimte aan stilte in de houdingen zodat lichaam en geest de kans krijgen zich over te geven. Zachtheid, ruimte, balans en ontspanning kunnen ontstaan. De oefeningen zorgen voor een verbeterde doorstroming van energie en levenskracht en het stimuleert de organen. Prettige bijwerkingen zijn dat je steeds soepeler en krachtiger wordt.

 

Ontspannnende Yoga met ying houdingen (ook voor beginners)

Nood aan wat rust in zowel lichaam als geest dan is deze les ideaal voor jou. Toegankelijk voor alle niveaus, ongeacht je leeftijd, lichaamstype of niveau van fitheid. 20 minuten yang( bewegelijke) oefeningen, 20 minuten ying (herstellende) oefeningen en 20 minuten relaxatie. Een les om je batterijen weer op te laden zodat je met vernieuwde energie verder kan.

 

Eenvoudig mediteren (ook voor beginners)

Meditatie is zeer goed voor zowel je geestelijke als lichamelijke gezondheid. Het woord mediatie betekent letterlijk: verdiepen in gedachten zodat je ze vervolgens kan loslaten. Verschillende eenvoudig te volgen meditatietechnieken worden je aangereikt in deze les. Het zijn zowel beweeglijke als zittende en liggende meditaties. Stoelen en kussens voorradig.

Hatha yoga I (ook voor beginners)

Deze zachte vorm van yoga is geschikt voor iedereen. Door middel van diverse houdingen en ademhalingsoefeningen, leert men lichamelijke en geestelijk te ontspannen.De oefeningen zijn eenvoudig en afgestemd op het ritme, de behoefte en mogelijkheden van jouw lichaam zodat het evenwicht tussen inspanning en ontspanning gerespecteerd wordt.

 

Hatha yoga II

“Ha” staat voor zon en “tha” voor maan. Het één kan niet zonder het ander. Een vloeiende les die intenser is dan de hatha . Hatha yoga helpt je om eenheid te ervaren tussen 2 uitersten, om tegenpolen te verenigen, om balans te ervaren tussen lichaam en geest, tussen denken en voelen, tussen jezelf en de ander.

Dynamische yoga

Een krachtigere les die intensief is maar gestroomlijnd, de asana’s (yoga houdingen) zijn opbouwend en aaneengeschakeld in combinatie met de ademhaling en aan het einde van de les een ontspanning maakt deze les compleet. (niet voor beginners)

 

Yoga/Pilates (ook voor beginners)

Het is een fusie tussen Yoga en Pilates: daar waar het Oosten het westen ontmoet. We werken aan het stabiliseren en versterken van je kern en het verbeteren van je houding. Yoga houdingen houden je soepel en jong en Pilates verstevigt en geeft je lichaamssterkte.

 

pilates/Yoga voor rug,nek en schouderklachten (ook voor beginners)

We hebben klachten door spanning in ons lichaam. Spanning is alleen maar een opeenhoping van energie.

Door simpele houdingen kunnen we stijfheid los laten,(hoofd) pijn verlichten en de ruggengraat flexibel houden, daardoor krijgen we een betere doorstroming van de meridianen en de energiebanen in ons lichaam.

Yoga houdingen afgewisseld met pilatesoefeningen gericht op specifieke delen van het lichaam want als we de rug gezond willen houden moeten we verder kijken dan de rugspieren. ook de spieren in benen, billen en heupen moeten flexibel zijn, en de buikspieren sterk. Met deze les maak je je nek, rug en schouders lekker los.

 

Pilates  

Zeer toegankelijk voor iedereen

Iedere oefening wordt met grote precisie uitgevoerd; daarbij wordt gewerkt vanuit het lichaams-centrum: het power house (de buik/onderrug-, bil- en dijbeenspieren).

Het juiste ademhalingspatroon ondersteunt de oefening. Om dit alles uit te voeren is het belangrijk dat ook de geest geconcentreerd is. Je voelt je na een les pilates energieker, krachtiger en leniger.

Zumba

We geven ons een heel uur over aan  de dansbare Latijns Amerikaanse muziek.    

Merengue, salsa, cumbia, afrikaanse dans, in dit uur leer je het allemaal.

Mantra zingen (30 min)  )

Mantra's zijn repetitieve gezangen met een eenvoudige tekst. Ze doordringen alle lagen van het bewustzijn en zijn bedoeld om onze onrustige gedachten stil te leggen en ons tot rust te brengen.

Ze komen uit verschillende culturen en hebben een diepgaande betekenis.

Je kan de mantra ook in stilte meezingen of gewoon aanwezig zijn en luisteren.

Goede doel yoga (50 min)

we stellen de ruimte beschikbaar voor iedereen die zijn eigen yoga practise wil doen.  De voornaamste leidraad is de muziek. Er is tijdens dit uur geen begeleiding. In plaats van het aanrekenen van een beurt op je kaart kan je een vrije bijdrage leveren die integraal naar ons project gaat. 

We steunen een schooltje in Mali. www.schooltougoume.org

PRIJS 

Per beurt: 9€

10 beurtenkaarten: 85€ - 1 jaar geldig

Sommige mutualiteiten betalen je abonnement gedeeltelijk terug, breng daarvoor je mutualiteits papier mee naar de studio.