info lessen

Het zijn individuele lessen, géén 10 lessen reeksen. Je kan ten alle tijden mee inpikken.

Alle lessen duren 1 uur behalve de XL Yoga Les duurt 1u30


Reservatie per sms (0497/23.82.14) 

YOGA is één van de krachtigste methoden om je lichaam en geest te reinigen en optimaal te kunnen laten functioneren.

Je leert hoe je aanwezig bent in het nu en je krijgt inzicht in het  kijken en voelen van je lichaam  zonder te oordelen.

Zo helpt yoga je lichaam te herstellen. Je leert in de lessen completer te ademen. Je werkt aan de juiste techniek en oplijning in de houdingen. Tijdens het beoefenen van de asana’s (houdingen)  en pranayama’s (ademtechnieken) observeer je met aandacht wat er in het lichaam gebeurt. Soms houden we een houding langer aan en geven ruimte aan stilte in de houdingen zodat lichaam en geest de kans krijgen zich over te geven. Zachtheid, ruimte, balans en ontspanning kunnen ontstaan. De oefeningen zorgen voor een verbeterde doorstroming van energie en levenskracht en het stimuleert de organen. Prettige bijwerkingen zijn dat je steeds soepeler en krachtiger wordt.

Rustige Hatha yoga 

Wil je de talrijke effecten van yoga  ervaren? Kom dan naar deze les.

Deze zachte vorm van yoga is geschikt voor iedereen. Door middel van diverse houdingen en ademhalingsoefeningen, leert men lichamelijke en geestelijk te ontspannen.De oefeningen zijn eenvoudig en afgestemd op het ritme, de behoefte en mogelijkheden van jouw lichaam zodat het evenwicht tussen inspanning en ontspanning gerespecteerd wordt

Nood aan wat rust in zowel lichaam als geest dan is deze les ideaal voor jou.  Toegankelijk voor alle niveaus, ongeacht je leeftijd, lichaamstype of niveau van fitheid. Zachte bewegelijke houdingen afgewisseld met herstellende yin houdingen en een langere eindontspanning. Een les om je batterijen weer op te laden zodat je met vernieuwde energie verder kan.


Hatha yoga I

Hatha yoga – yoga van het lichaam Hatha-yoga of “zon-maan-yoga” is een zachte vorm die in het westen het meest bekend en beoefend wordt. Deze vorm van yoga is zeer praktisch en toegankelijk voor iedereen. Centraal staat de beheersing van de ademhaling. Hatha yoga tracht via zachte beweging van het lichaam de geest te beïnvloeden en heeft daarom een gunstige uitwerking op beide. Een standaard les bestaat uit ademhalingsoefeningen en  yoga houdingen (asana’s) en er wordt steeds afgesloten met een geleide relaxatie. Het tempo ligt lager dan bij Hatha yoga II en beweging wordt regelmatig afgewisseld met rust.


Hatha yoga  II

Hatha yoga II is gebaseerd op intensere houdingen, ademhaling en relaxatie. Door de oefeningen ontstaat lenigheid en soepelheid in het lichaam, je krijgt meer gevoel voor evenwicht, je lichaamshouding verbetert, er ontstaat meer kracht, je concentratievermogen wordt groter, je krijgt meer uithoudingsvermogen, je wordt gezonder en het vergroot je vitaliteit.

XL yoga  Les

Dynamische Yogahoudingen worden gecombineerd met ademhalingsoefeningen, yin houdingen en meditaie, je wordt je bewuster van wat je doet en hoe je je voelt. Het levert direct meer energie op en is vooral geschikt voor de yogi die verdieping zoekt.



Pilates 

Zeer toegankelijk voor iedereen

Iedere oefening wordt met grote precisie uitgevoerd; daarbij wordt gewerkt vanuit het lichaams-centrum: het power house (de buik/onderrug-, bil- en dijbeenspieren).

Het juiste ademhalingspatroon ondersteunt de oefening. Om dit alles uit te voeren is het belangrijk dat ook de geest geconcentreerd is. Je voelt je na een les pilates energieker, krachtiger en leniger.

 

Pilates/Yoga  voor rug,nek en schouderklachten 

We hebben klachten door spanning in ons lichaam. Spanning is alleen maar een opeenhoping van energie.

Door simpele houdingen kunnen we stijfheid los laten,(hoofd) pijn verlichten en de ruggengraat flexibel houden, daardoor krijgen we een betere doorstroming van de meridianen en de energiebanen in ons lichaam.

Yoga houdingen afgewisseld met pilatesoefeningen gericht op specifieke delen van het lichaam want als we de rug gezond willen houden moeten we verder kijken dan de rugspieren. ook de spieren in benen, billen en heupen moeten flexibel zijn, en de buikspieren sterk. Met deze les maak je je nek, rug en schouders lekker los.


Step/Pilates

In deze les wordt een  opstap bankje afgewisseld met pilates oefeningen. Deze vorm van bewegen is erg toegankelijk toch iets intenser dan de pilates/yoga. Het niveau van de training kan aangepast worden aan iedere deelnemer door de hoogte van de step af te stellen op basis van zijn eigen kunnen.Door aan Pilates/Step  te doen verbeter je niet alleen je uithoudingsvermogen, maar ook je figuur en houding.


Dansmix  --- Merengue - salsa - cumbia - rumba - afrikaanse dans 

Een leuke les waar je makkelijk te volgen danspasjes aangeleerd krijgt. Je hele lichaam zal bewegen!

De sfeer zorgt ervoor dat je met meer energie de les uit gaat dan dat je bent binnengekomen!

Veel mensen beleven plezier aan deze lessen omdat dansen vrolijk maakt, en het daarnaast veel calorieën verbrandt waardoor men zich fitter en vitaler gaat voelen.

PRIJS 

Per beurt: 10€

10 beurtenkaarten: 100€ - 1 jaar geldig

Sommige mutualiteiten betalen je abonnement gedeeltelijk terug, breng daarvoor je mutualiteits papier mee naar de studio.




© 2015 Maniyoga.be Hoogboomsteenweg 54 2950 Kapellen BE 0508.355.323